onsdag 28 januari 2009

Tisdagens träning

Jamaika har invaderat min soffa, smart att ta en tupplur innan dagens träning



Kan inte bli mer avslappnat än så här!!

På väg till kursen kurrade det till i magen, så vi stannade till vid korvan. Korv med pommes till Catrin.

och en halv special till mej



Lena in aktion för att förklara hur dagens kurs kommer att se ut, vi började ute och slutade inne, tur för mej som bara kunde ha sandaler pga skoskav, ni kan tänka er vilka blickar jag fick när jag stoltserade fram i yllestrumpor och sandaler, mitt i vintern:-)


Så här svårt är det att ta kort i mörker, har man tur så är större delen av


Nästan hela Myra


och rumpan på Ester

Ester sitter och vilar i mellan passen

vilken uppnosig liten dam

Zapp visar apport

Titta här! det kallar jag ett fast bett om apportbocken



Akira lär sej sitt vid sidan

och sitt kvar

Måste få ge Emma en stor eloge för veckans träning hemma, vilken skillnad, vilka framsteg det är så man får rysningar

Järn gänget


Carro och Myra

Carro tränar ingångar



Myra sitter kvar så fint

Myras Ciwi-sitt

Jamaika jobbar med vittringen

Massor av vittringsapporter, ännu ett sätt att lägga ut apporterna på.

En liten present från Carro, passande Esters kommande täcke

Carro och Myra tränar target och apportering

Carro och Myra leker in bitövningar


Emma och Akiras bitövningar

Mera bitövningar
*
Tisdagens träning var lika rolig som det brukar vara, jag ser redan fram emot nästa tisdag.
*
Tyvärr så är Esters bitövninga inte med, eftersom det är svårt att filma och kampa samtidigt.
Men hon skötte sej kanon, sitt och ligg kvar fast jag gick runt henne, hon plockade upp apporten, det blev jag fashinerad över, eftersom den var lika stor som henne, men target träningen fattar hon inte riktigt än, men det kommer.
*
I dag har vi miljötränat, upp på saker + promenad vid landsvägen ibland lasbilar och bussar, hon var jätte duktig. Sedan har vi tränat på veckans läxa, som är sitt, ligg kvar, apportering, 10 inkallningar och target. Det kan vara svårt med inkallningarna, efersom jag inte har någon som kan hålla Ester, men jag får träna det på eget vis, springa iväg när hon är sysselsatt på annat håll och sedan ropa, det fungerar jätte bra, idag har vi även tränat på att bryta jakt på leksak. Kasta leksak, Ester jagar leksak, Eva skriker nej-Hit och Ester stannar upp och kommer tillbaka......duktig tös...
*
I dag har Jamaika varit på annat håll, det har därför varit otroligt lugnt och tråkigt, så både jag och Ester kommer att bli glada när hon åter kommmer i morgon

Inga kommentarer: