söndag 5 april 2009

En härlig vårdag

Finns det något vackrare än detta

Min älskade lilla Swea

I dag körde vi target, bra i blåsten........targeten flög i väg och Swea efter och trampade på den.....så slapp jag springa ut och lägga den på nya olika platser.....behändigt vaa?????


I dag var det fullt ös på promenaden. Eser och Swea letade tennisbollar i högt gräs, båda var jätte duktiga. Tränade inkallningar, kan vara lite svårt för Ester..........när Swea sätter fart i högsta gallop........så ropar jag Ester hit........Ester stannar........kommer in......stannar på halva vägen och tittar på Swea som springer runt och gasar i hästhagen............jag vill så gärna ser man på Ester...........jag lägger till ett nej...........och hon kommer som ett skott, fast jag vet hur gärna hon vill åt andra hållet......det bådar gott för framtiden.


I dag har vi också tränat på ensilagebalarna...........dom är kanon bra att använda i olika syften.....sitta på...... gå runt.....försöka ta sej igenom i trånga passager.
I dag så använde vi oss av 3 st.......jag sa hopp till Swea och hon hoppade rätt upp och satte sej på den första......sedan hoppade hon till den andra och sedan till den tredje.......utan några som helst problem. Det största problemet var att Ester hade tennisbollen och den ville Swea också, det blev fullt ös......ner från balen.......fick tag på Ester.......och bollen.......upp på balen i gen, och ni kan tänka er att hon såg nöjd ut.
*
Ester står nedanför och tycker antagligen att det ser kanon roligt ut.......så helt plötsligt så har jag två hundar som hoppar fram och tillbaka på balarna.......till höger och vänster.......kors och tvärs, synd att kameran inte kom med, utan låg kvar hemma på altanräcket.
Nu har Ester min boll igen.........orättvist.......du tappade din i bäcken på promenaden

Jag vill ha den!!!!!

Äntligen!!! och ni ser vem som sitter och tittar snett, på fotots högra sida

Min älskade tennisboll:-)

Titta noga....så ser ni vad duktig Ester är......hon balanserar en sopsäck på huvudet

Jag fick så många bra foton på Ester, så jag kunde inte välja........det fick bli alla

Matte!!! du kunde kanske köpa mej ett par solglasögon

Ester är lite trött Efter dagens promenad......att vara ute när det blåser är kanon.......det flyger både det ena och det andra.....runt omkring....bra för hundarna att vänja sej vid, vi hittade massor av flygande saker, såsom uppblåsta badbollar.......trä skivor....dom var lite läskiga.......först var den platt....sedan blåste den upp mot ett staket och blev jätte stor och jätte läskig.......men fram gick dom ändå, men för säkerhets skull så lyfte jag fram den så hundarna fick gå över den.
*
Sedan var det bara att gå vidare och se om vi hittade fler omkringflygande saker
Jag förstår varför Lena......kallar Ester tennisbollen

Inga kommentarer: