fredag 13 mars 2009

ESTER 6 månader * Swea

34 cm hög
12 kg
Så glad jag är säger Ester, jag har fått en ny kompis som heter Swea

En till att kampa med, titta på Swea.....det kallar jag fullbett:-)
Matte kommer!!!!!!!!!
Nu är det bäst att sova räv när hon ser vad jag gjort!!


Hon blir inte glad, hoppas jag inte blir bortadopterad!!!!
*
Swea mår bra, har fått en behövlig SPA-behandling, i form av ett bad med hud och pälsinpackning, sedan insmörjning av mjukgörande aelovera-kräm+tass och klo-behandling. Det var behövande efter 4 månader i Frankrike, men nu skall hon stanna för gott, inga mera resor, i alla fall inte utan mej.
*
I morgon är det dags att ta itu med tänderna på swea, skrapa tansten mm.
Vi har börjat idag, i form av märgben, som jag hoppas tar det värsta.
*
I dag fick Ester och Swea pringa lösa på ängarna här utanför, och dom var jätte duktiga, lyhörda, även om dom sprang och busade i snön, Swea är inte riktigt sej själv än, lire byg, men det kommer snart.
I morgon skall vi träna lydnad, för att se hur mycket som sitter kvar, sen innan hon åkte.
Så hoppas att det blir någorlunda väder, annars så får vi väl träna i snö, regn och slask, för det kan ju regna även på tävlingsdagen, när det nu blir dags, det är viktigt att vänja sin hund för olika slags väder, för du kan inte säga till domaren på utställningsplatsen eller lydnadsplan, nej tyvärr min hund vill inte, för det är blött på marken, jag tror att hundar som har svårt för väta, har en matte eller husse som inte gillar regn och kyla, det gäller att tänka före.
*
Som en person sa till mej, när jag frågade om vi skall träna:
Vår: skall vi träna? Nej det är för slaskigt
Sommaren: Nej det är för varmt
Hösten: Nej det är för blött
Vintern: Nej det är för kallt
Som sagt va!! försök alltid liga ett steg före

Inga kommentarer: