tisdag 18 november 2008

Varit på utställning igen

Denna gång var vi Pudelklubben, för att träna inför terrierklubbens utställning till helgen i Borås. det är 82 staffar anmälda, så det kommer att bli tufft att få en placering, vi får hoppas på det bästa.
*
Men det blev inte mycket till träning, eftersom veteranerna tydigen gick direkt till BIS veteran, efter bedömningen, så nästa gång jag åker för att ringträna, så kommer jag att kontakta arrangören först.
*
Men hyfsat bra placering blev det i alla fall, även om han drog sitt eget race i ringen och jag hängandes efter som ett bihang, att jag skall ha så svårt att ställa min egen hund, så fort någon annan tar i snöret går han som en gud, åh vilken lätt hund att ställa!!!! säger inlånade handlers, faan säger jag.
*
Men BEST IN SHOW 3
*
Fick jag vara nöjd med efter fiaskot i finalringen.
Vid själva bedömningen skötte han sej utmärkt, domare Alf Andersson
*
Kritik
Utmärkt typ, vackert huvud, bra uttryck, vacker hals, välvinklad i skuldra o överarm, utmärgt kropp i utmärkt kondition, utmärkta rörelser runt om, utmärtk temperament.
*
Sådan kritik, skulle man vilja ha varje gång

Inga kommentarer: