fredag 1 mars 2013

K-kullen är här

 Nu är K-kullen här, torsdag den 28 februari tittade dom ut. tyvärr så fick vi åka och snitta Myra. Sent på onsdag kväll, så såg jag flytningar som inte såg så vidaretrevliga  ut, jag förstod direkt att en moderkaka hade lossnat, jag ringde vetrinären, dom tyckte jag skulle avvakta och se om inte värkarbetet skulle komma igång, men eftersom tempen som då låg på 37 grader och skulle upp till över 38 grader igen, så förstod jag efter ett par timmar att det var dags att åka in.

 Och det var som jag trodde att en moderkaka hade lossnat för tidigt och vi vågade inte vänta, för då kunde alla valparna avlida.

 Så vid 9-tiden så kom valparna till världen, det var bara 4 och alla överlevde, mycket tack vare att dom är så kunniga på Alingsås djurklinik, tack Sara


2 svarta tikar, 1 svart hane och en brun kommer vi nu att hälsa välkomna till kennel Kings & Queens´s

 Myra mår bra och hon kommer nog bli en duktig mamma

Alla valparna vägde över 500 gr
Rött band och rosa är tikarna, blått band hane och brun är brun :)

*
Nu väntar vi spänt på framtiden och hoppas att alla dom små kommer att få det bra
*

Inga kommentarer: