måndag 6 augusti 2012

Träningsläger dag 2

 Det var en mycket intressant och lärorik dag, när Diogo Lemos, kom och föreläste om WP, det var nog fler än jag som inte ville att dagen skulle ta slut:-): En mycket innehållsrik och upplyftande dag. Som många vet så har jag aldrig tyckt om WP, men har faktiskt ändrat min åsikt, efter Diogos besök. Tävling och tunga vikter är inget för mej, men lättare vikter i träningssyfte.....absolut!!!
Så nu skall jag införskaffa en sele och kättingar.
*
Kings & Queens´s kommer försöka ha fler träffar med Diogo, skall mina valpköpare träna WP, så är det bättre att anlita ett proffs, än att dom hamnar hos någon amatör, som inte vet vad dom dom gör.

 Diogos Molly får en kram av Carro




 Diogo som föreläsare, uppskattades verkligen, rak och tydlig....som det ska vara...


 Molly fick börja och visa hur det skulle gå till





 Otto har hamnat i snedblåst:-)

 Isaak

 Först ut var Emelie och Otto



 Fina silverskägg

 Han var så duktig

 Majja

 Då var det dags för Patrik och Isaak, det tog ett tag innan dom fick sätta igång, Diogo förklarade att det var mycket motor i Isaak och hundarna får inte börja dra förrän dom är lugna, absolut ingen hets och stress



 Dom söta tu.......Lollo och Mattias

 Så var det dags för Majja att å på sej selen, lite läskigt var det, men det släppte fort


 Majja

 Thomas och Ebba

 Inga problem där heller

 Majjas härliga leende

 Lika så syster yster Ebba

 Då var det dags för mej och Ester


 Jag trodde väl innerst inne att hon skulle tycka det var jobbigt, men ack vad jag bedrog mej:-). Vi fick också vänta till Ester lugnat ner sej...hon var lite övertempererad.





 Diogo fick koppla tyngre vikter, för att Ester skulle reagera och dra lite....Minst och lättast...drog tyngst






 Sedan fick hon dra med mej som dragningskraft, mycket lugnt skulle jag stå några meter bort och ropa på henne



 Hon var så duktig

 Sedan var det dags Rakel den nyfikna



 Rakel och jag väntar på Diogos instruktioner










 Diogo och Rakel

 Carro och Myran

 Emelie och Swea

 Swea trampade på, men tyckte nog....vad skall detta vara bra för..




 Swea i Di Niros sele

 Diogo och Molly visar upp Mollys träningsvikter


Sist men inte minst, var det dags för efter vård, med mjuka handlag och massage, underbart

Diogo och Molly fick visa först

Patrik och Isaak

 
Patrik och Isaak

 
Thomas och Ebba



Nadja och Majja

Carro och Myra

Till sist fick Molly fick visa hur duktig hon är

Inga kommentarer: