tisdag 28 juli 2009

KENNELLÄGER DAG 4

Dag 4
tillbringade vi på Solveig Bryns hunddagis i Partille, tyvärr så tog mitt batteri slut så det blev bara några få kort, när vi körde personsök i Alcatraz.
*
Alcatraz är en avdelning som Solveig har inrett som ett fängelse, med gallerfönster i dörrar mm, jätte häftigt gjort.

Catrin och Jamaika strosar runt

Jag och Pettersson, Ester fick stanna hemma denna dag, eftersom hon börjat löpa, tyckte inte det var snällt mot killarna eftersom det var inomhus, så Pappa pettersson fick ställa upp istället.

Gamle mannen, skulle först ut att leta

Madde och Emelie väntar i sköna skinnsoffan på sin tur


Madde släpper på Mr.P uppför trappan

Luckan som döljer vårat gömställe

Tänk att jag fick plats

Jag hittade min matte och något annat kul som naturligtvis var gjort av gummi


Intern nr:22, bakom lås och galler:-)

Intern nr:22 skall på permition

Så var det dags för Sören och Rex

Upp för trappan

Jag släpper på

Rex letar

Och letar

Sören på väg ner

Ner för trappan

Så var det dags för Madde och Lina

Madde på väg till gömstället

Påsläppet

Med lite hjälp så gick trappan bra

Med lite stöd

Så hittade hon sin matte.
*
Att få ha till gång till Solveigs hunddagis är en jätte tillgång, det finns många skrymslen och vrår att gömma sej på.
Efter Alcatraz så körde vi personsök, källare i mörker och sedan i en stor lagerlagerlokal där vi klättrade upp på en ställning, nästan upp i taket, kan ni tänka er att jag kom upp, ner sedan var ett annat problem, Pettersson var jätte duktig och hittade mej på en gång, sedan avslutade vi med att gömma oss i hundboxarna, även där hittade han mej på stört, men det är klart jag hade hamburgare i handen och ni som känner Pettersson, vet hur mycket han älskar mat.
*
Sista övningen var uppletande av föremål, som vi körde i den stora lagerlokalen, man slutar aldrig att förvånas vad duktiga hundarna är med sina näsor.
*
Jag måste få tacka Solveig för lånet av dagiset, jag hoppas du vet hur tacksamma vi var att få vara på ditt fina hunddagis

Inga kommentarer: