måndag 1 juni 2009

En underbar dag i Örebro

Kings & Queens´s Happy-Horror " IRIS" Fick 1:a pris och HP på dobermannspecialen med bedömningen mycket lovande. Domare: Tord Byström.

Det var en mycket varm dag, som tur var så hade Madde införskaffat en parasoll till sej själv och sin Iris.
mmmmm...mariekex......

Matte kan jag inte få smaka???

En trött Iris, i väntan på sin tur

Rickard och Valdo i Ringen intill

Rickard och Valdo i full galopp

En stolt Husse....Valdo blev 2:a bästa öppenklass hane


Mera väntan

Jeanette och Jean Dark´s Gabrazzi


Var tvungen att fota denna vackra junior hane Diragos Idol, han är helt enkelt underbart vacker ??


Bästa hane/segraklass kom från Norge.....GRATTIS NORGE...

Ammi och Jean Dark´s Gabrazzi 4:e bästa hane i segraklass

Madde och Iris på sin placeringplats 4:e bäste tikvalp, det var hennes något tunna underkäke som Tord poängterade som gjorde att hon inte hamnade längre upp.......längre upp tänkte jag, som är jätte nöjd med 1:a pris och HP. Ett HP på en special är inte fy skamm!!!!
*
Kanon bra jobbat av Madde och hennes fantastiskt söta Iris

Mitt ibland alla dobbisar så hittade jag en helt underbar stafftik vid namn Luna som kommer ifrån Rozcoz i Örebro.

En mycket vacker tik med en hemskt trevlig matte

Kan inte tänka mej ett bättre huvud

Dom första vi mötte i Örebro var Micke och Anki som tog hand om Cheri(Zathura). En sådan skillnad på hund, man kan inte tro det är sant, villket jobb dom gjort.

Micke och Anki med Cheri och deras nykomling Indi. Man blir så glad att det finns människor som Micke och Anki, som tar hand och vårdar det som andra förstört, utan er vet jag inte hur det gått för Cheri, VÄRLDENS STÖRSTA FÅNG MED ROSOR TILL ER.

Micke och Cheri


Det var varmt i bilen på väg hem, då fick jag en snilleblixt, eftersom alla kalla drickor var slut i kylväskan, så tog vi till kylklamparna i stället, jag lovar er att dom gjorde nytta

Swea var inte med på utställningen eftersom hon är parad, tyckte det var dumt att utsätta henne för onödiga risker, men vacker som en dag likväl ändå.

Swea älgar


Busiga jyckar, det var skönt för hundarna att springa av sej lite när vi kom hem, sedan blev det en liten promenad till konstgjorda sjön

Madde och Iris i ringen.

*

Samman fattning av dagen, varmt, flåsande hundar, men underbart att få se och umgås med det man älskar mest DOBBISAR. Det fanns många vackra dobermann att vila ögonen på, men den vackraste var Maddes underbara Iris som jag tror och hoppas vi kommer att se mer av i och utanför ringen, en härlig hund med en härlig matte.

Till Catrin :-).....Jag vill ha en glass!!!!!.....:-)

Inga kommentarer: