lördag 4 oktober 2008

LOPPMARKNAD

Vilka klipp man kan göra, för 21-året i rad så hade dom loppmarknad på bygdegården här i Gråbo, har jag aldrig hört talas om förrut, fast jag nästan bott här hela mitt liv.
Jag och Catrin åkte dit en sväng för att bara titta.........fast det var väldigt svårt, men med 300 sek på fickan, så får man väl inte så mycket tänkte jag, men ack vad jag bedrog mej, det jag fick med mej hem var: en helt fungerande keebord med stativ till min musikälskande dotter, fotbollsspel på ben från 50-talet, glasskål, silver-sockerskål med lock och tillhörande sked, tavla, gamalt fotoalbum(så häftigt 5sek) och en hundskål i rostfrittstål för 2 sek.
Jag har aldrig varit med om något liknande, folk rusade in, nästan trampade ner varann, för att hinna först. Detta blir helt klart inte min sista loppmarkanad.

Inga kommentarer: